Thursday, July 12, 2012

19 ani de invatamant romanesc (VIII)

Barabum bum. Incepe anul 4. Teoretic incepe ca practic eu lucram... si lucram in ma-sa. Adica bagam masiv. Daca erai angajat la gameloft prin 2004-2005 stii cum era treaba. Se angajau oameni masiv, de la politehnica, universitate, pasionati de jocuri... ca abia incepea sa se dezvolte un domeniu care azi e omniprezent: jocurile pe dispozitive mobile.

M-am mutat in anul 4 in camin p16, camera de 2, paturi supraetajate, ca voiam ceva liniste daca tot m-am angajat, ce cacat. Stateam cu un coleg de grupa, om de treaba, serios la bautura si la rockareli. De departe eram cam cei mai salbatici de pe palier, in sensul ca ni se spunea mereu sa dam muzica mai incet, colegului sa nu mai fumeze pe hol... si alte cacaturi din astea care ii deranjau pe locatarii cu "vechime". Au si chemat politia cand am scos boxa pe hol. Ne-am baricadat in camera si politaiul zicea: "Deschideti" ! si noi din interiorul camerei: "Nu e ba nimeni!". Pana la urma pleca. O singura data m-au luat la sectia aia de langa P21 cand am aruncat vara cu apa de la geam... dar nu s-a intamplat nimic, nici macar avertisment sau inregistrarea datelor personale

Incep sa dau skip eu pe la mai toate cursurile. Ce m-a socat: un prof facea 3 cursuri: retele de calculatoare(RC), proiectare cu microprocesor(PM) si structura sistemelor de calcul (SSC). Adica inteleg eu ca era sef de catedra, competent, nu zic, dar 3 cursuri... parca e totusi cam mult. Mai apare si un curs facut profi: sisteme de operare (SO) si apoi inca unu de managementul proiectelor (MP) + un curs de baze de date (BD).

De precizat este faptul ca in primul semestru nu am trecut pe la nici un curs. Mai cereau unii prezenta, asta e, ghinion. Surprinzator, singura restanta a fost SO ca nu am avut timp sa imi fac temele, desi recunosc ca materia era chiar facuta la standarde inalte. Am luat-o in toamna dupa ce am facut 2 teme care imi asigurau nota 5. La examen nu am invatat nimic, nu aveam timp ===> 5. La laborator SO trebuie sa ii multumesc asistentului (cu nume de oras din vestul tarii noastre ;) ). Pe la laboratorul asta am fost o singura data, la inceput si dupa aia nu am mai trecut. Tipul care era acolo ne da un anunt sa venim in ultimele 2 saptamani ca se trec notele pe laborator. Ma invoiesc de la servici si ma duc la laborator. Si asta incepe cu oamenii la rand, din amintiri:
- "tu stateai acolo, ai facut tu dar nu ai terminat lucrarile de laborator"; ii pune intrebare...; "nota 8"
- "tu stiu ca ai facut bine"; ii pune o intrebare, omu' raspunde; "bun, 10"
- samd
Ajunge si la mine:
"- pe tine nici nu te stiu". Eu cu tupeu: "- cum domn' asistent ca si acum gasesc TOATE lucrarile de laborator pe calculator" (si arat convingator spre un calculator din camera). Asta semi-mirat: "ok; nota 9". De mentionat e ca nota din laborator mi-a permis sa nu ma stresez cu mai mult de 2 teme pentru a lua materia in toamna... Greu sa notezi ce face fiecare la laborator, dar cum era si el student il cam durea in cur... Din categoria dupa munca si rasplata! ... NOT!

La retele de calculatoare imi amintesc ca laboratorul l-am facut cu un coleg de servici, deci solved. Oricum laboratorul tinea de diverse chestii de linux care fie le stiam, fie le pricepeam oarecum repede.

Poate ca merita mentionat ca din anul 2, mai ales 3, cand apareau materii cat de cat de programare, dispareau asistentii mai batrani si erau luati asistenti tineri, care erau cu 1 sau 2 ani mai mari ca noi. Nu ma intrebati de legalitatea angajarii acestora pentru ca nu are sens discutia asta. Chiar si mie mi-a fost propus dupa cursul de protocoale de comunicatie sa fiu asistent la retele de calculatoare sau protocoale de comunicatie. Ma batea gandul, dar n-a fost sa fie, m-am si angajat si am inceput sa privesc treburile altfel. Nu stiu cum sa spun, dar cand stai in camin (cost maxim 1 milion pe luna, mai ales ca mama era in invatamant ===> reducere pana la gratis) si primesti deodata cam 10 milioane in mana parca se schimba TOTAL perspectiva. Din 10 de milioane eu traiam cam 3-4 luni in camin like a boss daca nu ma intindeam la cheltuieli (primeam cam 500 mii pe saptamana + pachet din autogara rahova inainte sa ma angajez). Stiu cum am platit fara sa clintesc cazarea in camin pe perioada verii (vreo 3 milioane si ceva, poate 4). Aveam salar' ce kkt, nu aveam timp de pierdut, ca munceam deseori si sambete si duminici; chiar mi-am luat un monitor LCD, pentru servici, ca aveam niste CRT-uri penibile care ma oboseau. Am dat o groaza de bani pe LCD-ul ala care si acum merge perfect (dupa >7 ani).

La SSC am facut temele de laborator, am ajuns la examen, am scris din ce am citit cu o zi inainte si am depasit cu putin pragul minim de trecere.

La PM trebuia sa fac un proiect, unde erai indrumat de asistenti, dar cum eu nu am trecut decat 1 data ... ghinion. Unii faceau scheme electrice and shit; eu cu viitoarea mea nevasta angajati si fara nici o idee cum dracu sa luam materia asta, mai ales ca de lipit piese nu aveam timp. Salvarea? Colegul de camera. Baga omul un proiect de simulare in proteus cu 1 sau 2 PIC-uri. Simuleaza, totul ok. Doar ca din cand in cand mai apareau probleme si ramanea un sunet la sfarsitul executiei simularii... Se intampla rar... ce cacat. Cu tupeu ne bagam cu el in proiect si eu si nevasta. Ne ducem la scoala si ne stabilim ce spunem. Eu zic ca am facut nu stiu ce algoritm, nevasta alt algoritm, colegul partea de simulare si alt bullshit. Ne ducem noi si din 3 simulari la toate se terimna cu sunetul ala enervant. Asta vede ca e facut proiectul in scarba dar ne da un 9 la fiecare. Beton de beton si astfel intru in examen si trec. Sarumana dom' student/doctorand/masterand, pardon asistent!

Managementul proiectelor a trecut ca o ploaie, nici nu imi amintesc despre ce era vorba. Doar ca era cu nevasta aluia de la TS (singura restanta care a trecut de toamna). Multa dragoste in politehnica asta... ce mai. Totul merge pe relatii... de dragoste si nu numai.

La BD, nici nu prea stiam despre ce e vorba, stiam doar ca e ceva SQL pe la laborator. Recuperat eu ceva laboratoare, facut si ceva in examen si am luat o nota jenanta la cat de simpla era materia, dar n-aveam timp. Bine ca am luat.

Semestrul 2 in anul 4 incepe cu specializarile. Dupa cum am zis am reuntat la vise de a face specializari savante gen C3 (multe teme si multe materii mai tech-ish) si mi-am ales C1 (APC - arhitecturi paralele de calcul, structura si arhitectura sistemelor numerice - SASN, PVLSI - proiectare in VLSI) cu optionale din C2(sisteme cu microprocesoare - SM) si C3 (proiectarea bazelor de date - PBD). Cele mai prastie materii!

La SM erau niste documente vechi de vreo 3-4 ani pe retea si pe regielive si pe alea le-a printat toata lumea pentru temele de laborator. E clar ca toti au trecut, desi proful corecta linistit aceleasi greseli la fiecare. Sa mor daca am idee despre ce e vorba in materia aia! Doar atat stiu, c-am printat tot ce am apucat, dupa ce mi-am trecut numele pe toate referatele. L-am vazut pe prof maxim de 2 ori.

La PBD lucrurile au devenit mai interesante. Cu o luna inainte de sesiune imi dau demisia si cu bani in buzunar ma hotarasc sa ma duc la ISWINT (international student's week in Timisoara). Beton tata, stat prin caminele politehnicii, workshopuri, chestii misto tare. It was fun! Dar ce legatura are cu PBD? Pai i-am dat flit la laborator... am ramas doar cu proiectul. Dupa ce m-am intors am facut proiectul si am dat ceva teme de laborator si mi-a mai dat o amarata de nota si pe laborator. Ca si la BD, am trecut.

PVLSI am facut tot cu creatorul HC-ului. Materie misto. Doar ca nu aveam unde sa pun in practica cunostiintele alea. Repet, materie foarte misto!

APC, tot cu seful de catedra, deci am facut 4 cursuri intr-un an cu dansul. Facut teme, dat peste un seminarist mai ciudat, dar care trebuia sa il lasi in lumea lui. Aici lingaul de care v-am zis ca a convins-o pe aia de EGC sa ii dea de la 4 nota 9 a facut o gafa care l-a cam costat. S-a dus cu tupeu la un asistent si i-a zis ca el a vorbit cu proful sa dea examenul in alta zi. Evident ca asistentul a verificat asta si s-a dovedit ca omul doar isi imagina conversatii... Drept urmare l-au cam picat... oricum deja era cam nesimtire. Acum e pe la doctorate and shit prin strainezia. Apropo, tin sa precizez ca un "mare" doctor (FP pentru cunoscatori) din automatica a fost prins cu teme copiate la SO. Ce sa mai zici... it's in our blood!

La SASN stiu ca era ceva cu retele neuronale. Am facut un proiect cu "retele neuronale" care cica ghicea caracterele. Evident ca n-am avut timp si am facut un random in spate si i-am zis ca detecteaza doar 0 si 1. Cand am prezentat nu a tinut generatorul de numere random cu mine de fiecare data dar a fost destul de convingator sa mi se dea o nota de trecere.

Am facut si teme pentru cei care doreau sa ia SO-ul. Dat fiind faptul ca oamenii erau disperati le-am cerut 1.5 milioane ROL pe o tema in care se citea din fisier. Sfâșietor... Au mai fost si teme serioase, al caror pret a crescut la 2 milioane cand le-am zis cat am cerut pe citire din fisier, mai ales ca a luat omul nota maxima. Eu eram mic copil, faceam doar rareori si la cerere, erau unii care aveau industrie de asa ceva si faceau bani seriosi - vorbim aici de zeci de milioane de lei.

Am luat si TS-ul in toamna si am intrat restante-free in anul 5 ... Proful fuma in sala de examen, batea soarele si era o caldura de te termina, geamurile nu se puteau deschide...

Ce constat eu e ca incepand cu semestrul 1 anul 1 media a fost intr-o scadere continua, trend care s-a cam pastrat pana in sem2 din anul 4, dupa care luai note cam degeaba si fara stres. Profii te cam "intelegeau" ca lucrezi si nu emiteau pretentii prea mari. Existau si mici exceptii dar prea putine care sa mai conteze (un 5 intre note maricele nu prea mai conteaza). Ma apropiam de capatul facultatii ...

No comments: