Sunday, July 15, 2012

19 ani de invatamant romanesc (X)

Da domne, m-a mancat in cur. Nu-mi ajunsese timpul pierdut din "fuckultate" am bagat si un master. Cum a inceput? Eu intors dintr-o delegatie de vreo 3 luni aflu ca diversi se baga la master.

[ paranteza ]

Poate ca am uitat dar inainte sa sustii lucrarea de licenta trebuia sa faci o tura pe la toate bibliotecile si sa iei adeverinta ca nu mai ai de dat carti pe la biblioteci... Doar eram la o facultate de calculatoare, de ce sa folosim internetul/calculatoarele? Mai bine sa faci drumuri prin energetica, rectorat, polizu, electronica etc etc etc. Noroc ca se duceau oamenii si luau pentru mai multi...

Acest lucru era valabil la orice examen cu care te "desprindeai" de facultate. Deci si la master. Aici a fost din cate imi amintesc o chestie mai interesanta.

Nu aveam nici macar carnet de biblioteca, ce dracu carti sa iei de acolo? Eu ma duc la secretariat si intreb:
- Daca nu am carnet de biblioteca inseamna ca nu pot sa imi iau carti de la biblioteca. E corect?
- Da
- Deci e clar ca nu am nici o carte de dat inapoi la biblioteca. Deci adeverinta care mi-o cereti e deja inutila, eu neavand carnet.
- Hai domne, lasati-ne in pace, asa se face, ce atatea discutii. Aduceti adeverinta ca nu aveti nimic de adus la biblioteca si gata. I-auzi mai, stam la discutii. Asa se face, asta e procedura.
[ / paranteza ]

Eu ma mai consult si cu altii, se baga si ei. Eu ma gandesc ce dracu e asa interesant la masteru' asta ca nu inteleg. A, ca cica prin strainezia nu iti recunoaste facultatea fara master, bullshituri din astea. Pana la urma ma hotarasc eu sa ma bag, dar asa cu efort minim, de parca pana acum m-am obosit. Aflu eu ca-s 3 specializari dintre care la 2 din ele s-au depasit locurile (cam 20 la fiecare). Say WTF? In schimb la o specializare (AAC - arhitecturi avansate de calculatoare) erau sub limita de 20. Ma bag la AAC, ca nu era dorinta mare de a ajunge la masterul premiantilor.

In cele din urma aflu ca la AAC s-au inscris cam 18 pe 20 de locuri. Cu o zi inainte de examen il intreb pe unu ce dracu ne da la examen. Ala zice ca din vreo 3-4 materii. Eu deja "zburasem" toate cursurile intr-un ritual care devenise common practice la final de an: te duceai pe camin cu cursurile (xeroxuri in general), le rupeai si le aruncai. Ma uit eu pe net cam 3-4 ore si consider ca-s destul de "bine" pregatit, ca orice inginer care a citit ceva cu 1 zi inainte de examen).

Ma duc la examen, primesc subiectele. Multe erau ca un final de ecou in memoria mea. Parca auzisem de ele, dar oare sunt in cursurile alea? Anyway, am bagat si eu acolo abureala la tot ce am putut. Ce miroseam din subiecte am dezvoltat sa arat ca "stiu" si ca nu am "picat" pe subiect.

Aflam si rezultatul. Din cei 18 concurenti la AAC au intrat doar 14 (sau ceva de genu'). Motivatia? Cele 4 lucrari respinse erau "sub limita admisibila de cunostiinte pe care un inginer trebuie sa le aiba". Da, trist, dar asta e adevarul. Eu eram intre cei 14 ingineri "tru".

Totusi au fost cativa sonati care au platit masterul cand puteau sa vina la AAC, unde nu se completasera locurile. Adica ei au intrat la master la specializarile alea cu taxa si voiau acolo... Nu stiu ce era interesant pe la ceilalti, dar cert e ca nu era mare filozofie nici acolo. Cine stie, poate la AAC era chiar sub limita lor de demnitate...

Erau 3 semestre, care eu cum lucram le-am facut mai ceva ca la o facultate la distanta. Adica am trecut unde se cerea prezenta explicit si in rest am dat mail-uri. Toata lumea raspundea pe mail, chiar ne ruga sa venim sa prezentam diverse proiecte and stuff. Stiu ca nu prea am dat examen, doar se prezentau proiecte in general.

Sa luam materiile pe rand:

Complemente de informatica - CI - nu imi amintesc mai nimic.

Complemente de matematica - CM - la fel - I suffer from CRS (Can't Remember Shit)

STRM - Sisteme in timp real cu microprocesoare. Am facut cu proful de PS, deci nici aici nu a trecut decat sa ne salute. Am facut niste proiecte care le-am prezentat direct pe la el pe la firma. La scoala nu voia nici macar el sa mai ajunga. Se comunica prin mail cu angajati de-ai lui, care tineau loc de seminaristi si de profesori si de persoane de legatura.

VLSI - am facut tot cu creatorul HC-ului. Ceva interesant. Cu practica mai greu.

SPD - Sisteme paralele distribuite - cu seful de catedra (din nou) - deci omul facea 5 cursuri doar la calculatoare (stiu ca avea si la automatica). Fixed cu teme de laborator si proiect. Omul cerea prezenta, cam obositor ... :)

Ceva cu NP complete - o continuare AA (Analiza algoritmilor), cu acelasi prof de la AA. Fixed cu un proiect.

Sistene neurale - SN - se ruga seminaristul sa venim si sa prezentam ceva. Am gasit ceva matlab care face ce voia el pe net, l-am modificat sa faca mai bine si fixed materia. Nici nu stiu cine a fost prof...

SPI - sisteme de prelucrare a imaginilor. Aici s-a facut ceva in opencv. Temele erau efectiv copierea si modificarea minora a exemplelor din opencv. Surpriza mea a fost cand i-am dat profului proiectul, un program cu toate temele (all in one) - toate copiate din exemplele din opencv. A fost multumit si mi-a zis ca are pe o tipa care nu stie ce sa faca la proiectul de diploma si daca as putea sa o ajut. Eu i-am dat direct proiectul. Am primit multumiri si am inteles ca tipa a luat diploma la timp si fara probleme. Deci merge si sa prezinti la proiectul de diploma o adunatura de exemple de cod. Aviz amatorilor.

Dizertatie... greu cu servici. Cu 4-5 zile inainte de sustinerea lucrarii de dizertatie ma apuc de lucru. Fac o chestie pur teoretica, nu aveam timp. Abureala maxima, chestii din astea... mi-era si mie rusine.

Ma duc la sustinerea dizertatiei si cand ii vad pe cei dinaintea mea, incep sa prind curaj. Prezentare scurta, intrebari putine, nota maxima - asta la toti. M-am intors la servici cu doar 2-3 ore intarziere, total win. Si cu master si fara zi de concediu pierduta, mai ales fara zi de concediu pierduta.

Pai, cam asta e tot - 19 ani de invatament romanesc. Chiar daca ultimii ani au fost prezentati succint tin sa precizez ca ei chiar au zburat destul de repede si eu nu imi prea-mi mai amintesc multe chestii. Efectiv am dubii referitoare la materiile din ultimii ani (2-3 ani), pentru ca efectiv nu imi aduc aminte mai nimic, stresul fiind la un nivel minim. Se pare ca atunci cand te agiti, te implici in ceva, ramai cu anumite amintiri, idei. N-a fost cazul. Din semestrul 2 anul 4 (adica odata cu alegerea specializarii) nici nu mai tin minte ce naiba s-a intamplat in faculta. Imi dadeam minimul de interes, dar si aici am dubii daca aveam vreun interes, fie el minuscul. Eram preocupat cu alte treburi...

Lucrurile stiu ca s-au mai schimbat intre timp. Eu nu vreau sa jignesc facultatea, pe care unii au terminat-o cum chiar eu consider ca trebuie terminata o facultate. Spun doar ca exista un sistem destul de tolerant, astfel incat poti trece prin el fara prea mare stres de-ndata ce intelegi cum functioneaza...

Dar concluzii/rezumat intr-un episod ulterior.

No comments: